Rýže už není nuda! Ale spousta vitamínů a minerálů

Rýžovar skýtá mnoho inspirativních možností, jak připravit různorodou přílohu i samostatný lehký chod, a to vše jen v jednom jediném hrnci! Pojďte objevit možnosti, které vám nabízí tak jednoduchý a cenově dostupný kuchyňský pomocník.

Existuje více způsobů, jak plně využít potenciál rýžovaru a zároveň si výrazně zvýšit výživové hodnoty každého jídla. Jak toho docílit?

Nejjednodušší variantou je přidat k rýžovému základu jakoukoliv surovinu, která se vaří stejně dlouho, jako rýže samotná. Skvělým zdrojem minerálů a vitamínů, vlákniny i bílkovin jsou ku příkladu quinoa, jáhly, pohanka nebo kroupy, červená čočka, černá čočka, ale i bulgur. V těchto plodinách najdeme vysoký obsah železa, zinku, vápníku, hořčíku, vitamínů skupiny B, aminokyselin, draslíku a dalších tělu prospěšných látek.

Zajímavým elementem pak mohou být semínka a ořechy, které přidáte k rýži. Opět přispějí do výsledného pokrmu zdravými tuky, vitamíny, minerály a jako bonus přidají křupavý efekt. Můžete vyzkoušet přidat oloupané mandle, kešu oříšky, slunečnicová a dýňová semínka, nebo černý sezam a obohatíte tak své chody o nevšední chutě.

 

V neposlední řadě lze rýži zkombinovat i s tradičnějšími surovinami, jako jsou zelenina a bylinky. Rýži můžete obohatit nakrájenou mrkví, kukuřicí, brokolicí, chřestem, hráškem, čerstvou bazalkou nebo rozmarýnem. Stačí přidat jakoukoliv kombinaci zeleniny a bylinek, na kterou máte zrovna chuť a dopřát si pokaždé jiný zážitek.

Kreativitě se meze nekladou, tak přidejte k rýži něco, co jste ještě nikdy nezkusili, přidejte si tam něco, co milujete a něco, co by vás nikdy nenapadlo tam dát, přidejte sůl a kousek másla, zapněte rýžovar a za 20 minut budete mít nový recept.

Krátký videorecept jak připravit nutričně bohatou rýži naleznete na YouTube kanálu Gallet nebo zde: Na cestě k vyvážené a bohaté stravě. Jeden hrnec, stovky možností

A ještě pár obecných typů ke skvělému výsledku:

  • Rýži důkladně propláchněte střídavě studenou a teplou vodou
  • Směs/rýži zalijte vodou tak, aby její hladina byla asi 1,5 cm nad směsí (rýží)
  • Teprve po zalití rýže přidávejte zeleninu, oříšky a semínka.
  • Až se rýžovar přepne do režimu keep warm, nechte pokrm ještě 5-10 minut odpočinout v tomto režimu
  • Nezapomeňte zkoušet nové kombinace

 

 

 

více o výrobku Rýžovar Gallet Rezé RC 150 bílá

Publikováno 19.4.2017